- מכינים כוס תה עם 2 תיונים רגילים ומניחים בצד.
- בקערת המיקסר מניחים ביצים שלמות, סוכר חום דביק, וסוכר לבן. מחברים בלון הקצפה ומקציפים 8 דקות עד קצף תפוח ובהיר מאוד (צהבהב – לבן) אפשר כמובן להשתמש גם במיקסר ידני.
- מוסיפים להקצפה את הדבש וממשיכים להקציף על מהירות גבוהה עד שהוא נטמע לגמרי. מוסיפים את השמן בזרזוף דק תוך כדי הקצפה במהירות בינונית.
- מוסיפים את כוס התה (בלי התיונים כמובן) ומקציפים על מהירות נמוכה מאוד או מערבבים ידנית.
- מוסיפים תכולה של תיון חמדת השקד- מאוד מאוד מאוד משדרג אבל לא חובה. פשוט גוזרים את השקית ומרוקנים את התכולה שלו לתוך בלילת העוגה.
- מוסיפים גם את הקמח, אבקת אפייה, נס קפה וקינמון, ומערבבים הכל יחד עד איחוד בלבד .
- מעבירים את הבלילה ל-3 תבניות אנגליש קייק חד”פ / 2 תבניות אינגליש קייק ממתכת / או לתבנית אחת מרובעת בגודל 24X24
מכניסים לאפייה לתנור שחומם ל-170 מעלות טורבו, אפייה של 35-40 דקות לערך, הזמן משתנה לפי סוג וגודל התבנית שבחרתם. וכמובן שזמן האפייה מתקצר אם אופים במספר תבניות קטנות יותר. אפייה בתבנית אחת גדולה יכולה לקחת גם ימ40 דקות. תבדקו עם קיסם/סכין במרכז העוגה מתי היא פירורית ולא רטובה.
כשהעוגה מוכנה אפשר לצפות אותה בממרח שוקולד לבן (אני השתמשתי בשל SPREAD IT והוא מעולה! אפשר גם בממרחית לבנה של פעם) זה הולך מדהים עם הטעם של הדבש וזה טעים בטירוף.
כמובן שאפשר גם פשוט לצפות באבקת סוכר.
ממליצה לשמור את העוגה עטופה היטב הניילון נצמד כדי שלא תתייבש 🙂
וכמו שאתם יודעים… עוגת דבש רק משתבחת מיום ליום!

